Όπως όλοι γνωρίζουμε η προπαγάνδα της κυβέρνησης για την παρουσίαση του νομοσχεδίου της στηρίζεται στα κακώς κείμενα του κλάδου που τα φορτώνουν στους ταξιτζήδες παρ' όλο που μοναδικός υπεύθυνος γι' αυτά είναι το κράτος. Το δεύτερο σκέλος της προπαγάνδας στηρίζεται σε διάφορα "ψεματάκια", όπως ότι οι οδηγοί ή κάποιος άνεργος θα μπορούν να προμηθευτούν σχετικά φθηνά μια άδεια, ότι οι κάτοχοι μισής παλιάς άδειας θα αποκτήσουν τσάμπα ολόκληρη, ότι οι άδειες δεν θα μεταβιβάζονται - πουλιούνται πλέον, για χρηματοδοτήσεις κ.λπ.
Διαβάζοντας το νομοσχέδιο διαπιστώνει κανείς, πέρα από το ότι χρειάζονται διευκρίνηση πολλά ζητήματα, ότι βασική προϋπόθεση για να εφαρμοστεί το οποιοδήποτε ευεγερτηκό μέτρο για τους τωρινούς κατόχους άδειας ή απλούς οδηγούς, ακόμη και το πρώτο διάστημα του 6μήνου, είναι η σύσταση εταιρείας! ΕΠΕ ή ΑΕ με οποιοδήποτε κόστος μπορεί να έχει αυτό. Οι δε ενισχύσεις αφορούν κατά πάσα πιθανότητα δάνεια με ευνοϊκούς δήθεν όρους και μετά από αποφάσεις μια σειρά συναρμόδιων υπουργείων.
'Εχουμε και λέμε λοιπόν (ακολουθούμε τη σειρά του κειμένου με τίτλο "Οι κανόνες για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ΤΑΞΙ και τη δημιουργία της αγοράς οχημάτων Ειδικής Μίσθωσης" που συνοδεύει το νόμο και παπαγαλίζουν τα ΜΜΕ):
Λέει το εν λόγω κείμενο στο άρθρο 2: "Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) Επιβατηγού Δημοσίας Χρήσης ανανεώνεται κάθε 3 χρόνια και είναι αμεταβίβαστη...."
Στο άρθρο 10/3 του νομοσχεδίου όμως διαβάζουμε κάτι άλλο: "Τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα εν γένει και οι Μ.Δ.Χ. επιτρέπεται να µεταβιβάζονται κατά κυριότητα µε την άδεια κυκλοφορίας τους στις εταιρείες του άρθρου 3, οι οποίες κατέχουν Άδεια Παροχής Υπηρεσιών µεταφοράς επιβατών µε Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ή/και µε Μ.Δ.Χ. σε ισχύ, εφόσον η αγοράστρια έχει καταβάλει στο Δηµόσιο το παράβολο του άρθρου 8 περίπτωση β εδάφιο 2."
Συνεχίζουμε:
άρθρο 9 των "κανόνων": "Οι υπάρχοντες κάτοχοι αδειών ΤΑΞΙ και οι νυν Οδηγοί ΤΑΞΙ χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ μέσα από πρόγραμμα ύψους 50.000.000 (εκατομμυρίων) ευρώ, με ποσό έως 100.000 ευρώ ανά ΑΠΥ για αγορά νέου οχήματος και την αναβάθμιση του υπάρχοντος. (Συνεργασία με το Υπ. Περιφερειακής Ανάπτυξης)."
Κατ’ αρχήν τα 50.000.000 αν τα διαιρέσουμε με τα 100.000 μιλάμε για 500 κάτοχους ή οδηγούς, αν μοιραστούν στους χιλιάδες δε φτάνουν ούτε για τη μια …ρόδα!
Έπειτα στο άρθρο 31/ 5 αναφέρεται: "Εταιρείες, που συστήνονται, κατά το άρθρο 3 και εντός της µεταβατικής περιόδου από τα φυσικά πρόσωπα, τους συνεταιρισµούς, τις ανώνυµες εταιρείες της παραγράφου 1, καθώς και από οδηγούς ΕΔΧ αυτοκινήτων µε πενταετή εργασιακή σχέση ως οδηγών ΕΔΧ αυτοκινήτων εντός των τελευταίων 10 ετών, εντάσσονται µε κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών, Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Υποδοµών, Μεταφορών και Δικτύων, στις διατάξεις των αναπτυξιακών νόµων ή ευρωπαϊκών επιχειρησιακών προγραµµάτων ιδίως του άρθρου 17 του Ν 3614/2007," κ.λπ., κ.λπ..
Εδώ πέρα από το ότι για να πάρεις οποιαδήποτε, δανειακή κατά βάση, ενίσχυση βασική προϋπόθεση είναι η σύσταση εταιρείας, αξίζει προσοχής και η αναφορά στους οδηγούς, αυτούς που μας έλεγαν ότι θα πάρουν μια φτηνή άδεια για να βγουν από την εκμετάλλευση, όπου ως δικαιούχοι προσδιορίζονται αυτοί που δουλεύουν 5 χρόνια την τελευταία 10ετία. Τη στιγμή που είναι γνωστό ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός οδηγών μπορεί να δουλεύουν για πολύ περισσότερα χρόνια χωρίς ένσημα οπότε άντε να αποδείξουν ότι δούλευαν τα 5 από τα 10 τελευταία χρόνια, και αυτοί που έπιασαν, ελέω ανεργίας, δουλειά στα ταξί τα τελευταία 2 με 3 χρόνια αφήνονται στη τύχη τους.
Πάμε παρακάτω:
Κανόνας 10: Οι σημερινοί κάτοχοι μισής άδειας ΤΑΞΙ αποκτούν αδαπάνως μία (1) Άδεια
Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ΕΔΧ ΤΑΞΙ.
Νομοσχέδιο, άρθρο 31/4: Οι κάτοχοι ιδανικών µεριδίων άδειας κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτου, εφόσον συστήσουν εταιρεία κατά το άρθρο 3, δικαιούνται εκπτώσεως επί της αξίας του παράβολου της αρχικής ΑΠΥ κατά το ποσοστό του ιδανικού µεριδίου που κατέχουν στην παλαιά άδεια και απαλλάσσονται πλήρως της πληρωµής του παράβολου της νέας Άδειας Κυκλοφορίας (δηλαδή των 5.000) η οποία εκδίδεται στο όνοµα της εταιρείας.
Δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται εδώ οποιαδήποτε εξήγηση είναι ξεκάθαρο. Ή συστήνεις εταιρεία ή πληρώνεις τα πάντα, αλλά και έτσι αν έχεις μισή άδεια την άλλη μισή ( από τα ...γνωστά 15 - 40.000 ευρώ) την πληρώνεις, όπως θα πρέπει να πληρώσεις τη σύσταση έστω και μονοπρόσωπης εταιρείας, την αγορά αυτοκινήτου κ.λπ., κ.λπ.! Και όλα αυτά σύμφωνα με την παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου θα πρέπει να γίνουν το πρώτο εξάμηνο από τη δημοσίευση του νόμου αλλιώς η παλιά άδεια αναστέλλεται μέχρι τη συμμόρφωση!
Και ακολουθούν τα ...ανέκδοτα των Κανόνων:
13. Για τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ που απέκτησαν άδειες τα τελευταία 3-7 χρόνια (αντικείμενο διαβούλευσης) θα υπάρξουν ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις(Συνεργασία με το Υπ. Οικονομικών), πριν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ ή μετά θα γίνουν αυτές οι ρυθμίσεις και αυτοί που απέκτησαν ταξί στα πριν τα προηγούμενα 7 χρόνια τι θα γίνουν;
15. Το κόμιστρο των ΤΑΞΙ μειώνεται κατά 10-20%, εδώ γελάμε, ούτε καν που το στηρίζουν δε μας λένε! Το πετάνε έτσι και το αναμασούν οι παπαγάλοι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου